Betűmanó

Betűmanó

Foglalkozásaim

2024. április 25. - Betűmanó

Amit nyújtani tudok...

 

gencraft_image_1704715543916.png

➢ Fejlesztő szemléletű matematika korrepetálás alsó tagozatos gyermekek számára (Diszkalkulia prevenció és reedukáció)

➢ Olvasási és írási nehézség megelőzése és korrekciója alsó tagozatos gyermekek számára (diszlexia és diszgráfia prevenció és reedukáció)

➢ Tanulási részképességfejlesztés óvodás és kisiskolás korban (Sindelar tréning 5-10 éves korosztály számára)

Iskolaelőkészítés nagycsoportos óvodásoknak


Közös akarattal hiszem, hogy csodákra vagyunk képesek! 

 

_____________________________________________________________

1686834376290.pngFejlesztő szemléletű matematika korrepetálás

 

A matemetika olyan tantárgy, ahol nagyon fontos a helyes alapozás. Ahhoz, hogy ne omoljon össze mint egy kártyavár, fontos, hogy feltérképezzük a matematikai nehézség okát. Ezért matematikai felmérés elengedhetetlen feltétele a matematikai fejlesztésnek. 

A felmérés eredményének függvényében állítom össze az egyéni fejlesztőprogramot, melyet illesztek a gyermek képességéhez és szülők igényeihez is.  

Időkeret: heti 1-2 alkalom

Diszlexia prevenció és reedukáció

(azaz olvasási nehézség megelőzése és kezelése)

Az olvasás a tanulás egyik alappillére. Ezért nagyon fontos a gyermeke megtanuljon jól olvasni. Ebben kívánok segítséget nyújtani. 

Közös munkánkat egy olvasásfelmérő teszttel kezdem, majd annak eredményétől függően állítom össze az egyéni fejlesztési tervet a gyermeke számára, mely tartalmazhat beszédészlelést, olvasástanítást, szövegértést is.

Szükésg esetén egyéb, kiegészítő vizsgálatokat, fejlesztéseket is javaslok. 

Időkeret: heti 1-2 alkalom

 

 

 

Diszgráfia prevenció és reedukáció

(azaz írási, helyesírási nehézség megelőzése és kezelése)

Az olvasás nem teljesen elválaszthatatlan az írástól. Füzetvizsgálat után életkortól függően nyelvtani tudását, helyesírását nézem meg, ezt követi csak az egyéni fejlesztési terv összeállítása és az alapján a gyermeke megtámogatása. 

Fimom- és grafomotorika (íráskép), az íráshoz szükésges részképességek fejlesztése (téri tájékozódás, szerialitás, auditív észlelés, vizuális észlelés, intermodalitás), helyesírás, fogalmazás  egyaránt fejlesztést igyényelhet.

Időkeret: heti 1-2 alkalom

Tanulási részképességfejlesztés

(Sindelar tréning I. és II.) 

A Brigitte Sindelar osztrák pszichológus által kifejlesztett komplex kognitív fejlesztőprogram az (elsősorban idegrendszeri eredetű) tanulási zavarok kialakulásának megelőzésére, megakadályozására szolgál. A tanuláshoz szükésges részképességeket fejleszti (téri tájékozódás, hallási és képi figyelem, differenciálás, memória, intermodalitás, szerialitás)

A tréningprogram egy felméréssel kezdődik. A felmérés eredményétől függően kijelölésre kerül 2-3 terület amit fejlesztünk. 

A fejlesztés home-training formában működik. Ez azt jelenti, hogy a hét 6 napján, napi  10 percet kell otthon végezni a tréner által kijelölt (egyre nehezedő) feladatokat.  

 

 

Iskolaelőkészítés

(nagycsoportos óvodások részére)

Ma Magyarországon a beiskolázási kor 6 év, de ez nem feltétlenül egyezik meg az iskolaérettséggel. Az iskolaérettséghez testi, lelki és szociális feltételeknek meg kell felelnie a gyereknek.

Ezen a foglalkozáson a nagycsoportos gyerekeknek az iskolához szükésges kognitív képességeit fejlesztem, hogy megelőzzük a későbbi tanulási nehézségeket. A foglalkozások során téri orientáció, auditív és vizuális figyelem, észlelés, differenciálás, emlékezet, sorrendiség, ritmus, szótagolás, analízis-szintézis, finommotorika, valamint matematikai készségek (mennyiségfogalom, számlálás, vizsonyítások, analógiák, sorrend) megalapozása történik játékos formában. 

Időkeret: heti 1-2 alkalom

 

A bejegyzés trackback címe:

https://betumano.blog.hu/api/trackback/id/tr8318389597
süti beállítások módosítása